Köpvillkor Balckcoffee.se

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på order@balckcoffee.se.

Vårt juridiska namn är:

Balck Coffee AB
Polhemsgatan 30
392 32 Kalmar
Sverige

Organisationsnummer: 559032-4090

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när balckcoffee.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 3 timmar efter att beställning mottagits av balckcoffee.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.

Kaffeprenumerationer
Prenumerationen löper på tills vidare med 1 månads uppsägningstid. Prenumeration under 1 kg skickas direkt till brevlådan och över 1 kg till service point. Dessa bestämmelser grundar sig på postens mått-anpassade riktlinjer för storlek på paket direkt till dörren.

2. Priser

I priserna ingår moms för beställningar inom EU.

3. Frakt

Privatpersoner
Fri frakt inom Sverige för ordrar över 400 SEK, annars 55 SEK inrikes till service point.
Vi erbjuder även hemleverans direkt till dörren för 70 SEK (max 1 kg) OBS! Gäller ej brevinkast utan endast brevlåda/brevbox.

Företag
Fri frakt inom Sverige för ordrar över 12 kg, annars 120 SEK inrikes.

Internationell frakt
Inom Europa: Fri frakt över €80 (800 SEK), annars €15 (150 SEK).
Utom Europa: Fri frakt över €120 (1200 SEK), annars €25 (250 SEK).

Hämta själv
Om du beställer 3 kg eller mer kan du även välja att hämta själv hos oss på rosteriet på Polhemsgatan 30, onsdagar 15:00-15:30.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Se nedan vilka betalalternativ som finns tillgängliga.

Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om kredit inte beviljas behöver man välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor.

Kortbetalning
Säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.

 

Faktura
Klarna - FakturabetalningBetalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.

Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

 

Delbetalning
Klarna - DelbetalningDu kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

 

Klarna Direkt
Klarna - DirektbetalningMed Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos klarna.se och registrera ditt konto.

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 10.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige och 2-5 arbetsdagar inom Europa.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport

Balckcoffee.se ansvarar för transport till dig som kund.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till order@balckcoffee.se.

9. Ångerrätt och öppet köp

Kaffe är en råvara som inte lämnar öppet köp.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post order@balckcoffee.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

0